Thomasspekschoor.reismee.nl

Aankomst - Bangkok - Koh Phangan

Heey everybody!!!

Hier dan eindelijk een eerste berichtje vanuit Thailand!

De reis is goed verlopen, dat terwijl ik vloog met Mahan Airlines met als tussenstop in Theran. Helaas weinig geslapen in het vliegtuig en alleen maar Iraans eten gekregen. Ach altijd nog beter dan dat hele stuk fietsen..

Afgelopen maandag aangekomen in Bangkok waar het toch wel even wennen is. Warm, benauwd, vies en druk (rond de 12 miljoen inwoners). Ach het heeft ook zn charmes wel. Het zoeken naar het hostel was al een opgave op zich. Al die tuktuk drivers (die uiteraard allemaal 'your friend' zijn) die zich opdringen, alleen kende de meeste de straat van het hostel niet. Maar no worries, heb een goed alternatief gevonden voor 200 Bath per nacht (5 Euro) en vanuit daar Bangkok een beetje verkend. Khao San Road is de backpackers straat van deze hoofdstad. Veel clubs. Kroegjes, kraampjes en eten op straat. Hier op de tweede dag al lekker uitgeweest. Daar de eerste Bucket met Janine en Hester (ontmoet op de fietstocht) naar binnen gewerkt en verder op kracht van het traditionele Singha bier in de live-kroeg 'The Roof' mee gezongen met alle klassiekers!

Ook per fiets de stad verkend. Chinatown is een deel van Bangkok waar 0,5 milj. mensen wonen. In de kleine straatjes die kris/kras door elkaar lopen, leeft iedereen buiten en wordt er bijna 24/dag overal eten gemaakt en verkocht. Onvoorstelbaar hoe groot het is en gelukkig hadden we een gids om ons door dit doolhof te leiden. Natuurlijk wat cultuur naar binnen gesnoven door een bezoekje te brengen aan de Royal Palace, Wat Po en nog een andere Wat... voor de cultuurbabaren onder ons, een Wat is een tempel (foto's komen uiteraard nog).

Na een enerverend bezoek aan Bangkok heb ik donderdag de bus gepakt naar Koh Phangan, waar ik vrijdag (gister) ben aangekomen. Hier heb ik Kristin en Roos getroffen en we hebben hier een prima kamer voor 500Bath /3 personen. Weer lekker lowbudget. Helaas is de Half Moon party van gister niet doorgegaan maar verplaatst naar de 18e. Die pakken we dus dan lekker!

Vandaag heerlijk van het goede weer genoten en lekker aan het strand gelegen. Helaas iets te enthausiast en toch wel aardig verbrand. Achja aftersun doet wonderen en anders maar de pijn verkoelen met een goeie bucket.

Kristin en ik blijven hier sowieso tot de 25e om ook nog ff de Full Moon party mee te pakken. Daarna waarschijnlijk mn PADI halen op Koh Tao. Het plan is om na Koh Tao verder te reizen naar Chiang Mai (noord Thailand) en daar wat hiking tochten te doen. Via Chiang Mai of Chiang Rai wil ik dan de grens naar Laos oversteken.

Nou friends dit was het dan wel even. Zoals jullie wel lezen hoeven jullie je geen zorgen te maken;) Ik zal jullie uiteraard nog op de hoogte houden.

Ik zeg ciao en proost, want vanavond maken we er weer een feestje van!

Thomas

Ps. Mocht ik de lotto gewonnen hebben, Angelina Jolie met me willen afspreken of er ander dringend nieuws is - dan ben ik te telefonisch bereiken op het Thaise nummer +66 852 400 130.

mam

Lieve Thomas,

wat fijn dat ik wat van je heb gelezen vanuit Thailand,
en dat je Kris hebt ontmoet.

Ga je 29 oktober ome Tonnie nog opzoeken, zou leuk zijn
maar misschien ligt dat niet op je reisroute.

Nu hier is alles goed behalve het weer brr koud, maarja
daar kleden we ons maar op .

Nu lieve Thomas laat snel weer wat van je horen
liefs mam.

Debbie

Hey Thomas!

Klinkt goed allemaal! Geniet lekker van je vrijheid. Dikke kus Deb xx

Jacques uit Weert

Hee meneer Spekschoor.

Je hebt het weer goed voor mekaar.
Feestje hier feestje daar.
Geniet er van, je hebt groot gelijk.
Hier is het ook nog iedere dag feest, maar dan op een andere manier.
Wat je hier achter hebt gelaten loopt overigens goed.

Een heel fijne en vooral goede reis.

PROOST!!!!!

Jacques

Peter & Petra

Heyyy Thomas we zijn best wel een beetje jaloers hoor !!! jij lekker op het strand,lekker warm,en wij hier met een dikke winterjas aan.een hele goeie reis verder en we gaan je volgen via de site. Peter,Petra,Joey & Ferry

Nanda

Lieve Thomas,

Fijn om te horen dat alles goed gaat! Ik denk aan jou!

Cheers,
Nanda!

Ha Chef!

Mooi dat de reis goed verlopen is. Gezien het reisverslag voel je je helemaal thuis, kroegje hier, feestje daar, pilsje smaakt goed......!!!!! Maak nog wat tijd vrij om cultuur te snuffen nu je toch daar bent!!!!(Ha,Ha). Voor het vervolg van de reis het beste!
Groet Gr&TR.

Marijke en Reneé

Hé Thomas : Grote neef :P

Ook wij waren erg benieuwd naar jou avontuur! Het klinkt nu allemaal al super goed en je kunt het leuk vertellen. Hopelijk plaats je ook nog snel een aantal foto's, altijd leuk om te zien! Zo te zien vermaak je, je daar prima en hoeven wij ons geen zorgen te maken haha! Geniet er maar lekker van en we blijven je volgen.

Groetjes ons

Rob en Nath

Hey Tommieboy!!!

Het is goed om te horen dat het je goed gaat.
Vet cool om te lezen en te zien wat je allemaal al meegemaakt hebt en wat je nog in het verschiet hebt.
De feestjes heb je alweer gevonden en je bent alweer omringt door vrouwen, allemaal bewijzen dat je helemaal in je element bent!!

We wensen je nog heel veel plezier en blijven je natuurlijk volgen.

Heel veel liefs Rob en Nath