Thomasspekschoor.reismee.nl

Koh Phangan, Koh Tao, Bangkok

Sawatdee Khrab!!

Hier gaat het nog steeds super! Heb gister afscheid van Kristin genomen, zij gaat rechtstreeks naar Chang Mai en ik wil in stapjes naar het noorden van Thailand toe. Dus ja na 2,5 week samen reizen was dat wel even raar.. Ben gister aangekomen in Kanchanaburi en ga morgen een tocht maken naar de Erawan waterfall, The Hellfire pass en The bridge over the river Kwai. Verder is hier niet heel veel te beleven en wil eigenlijk hierna door naar Ayutthaya (vlak boven Bangkok). Hoorde echter van iemand dat hier overstromingen zijn, dus wellicht pak ik dit mee als ik over een tijdje vanuit Cambodja Thailand weer binnen kom.

Maar oke even weer terug bij waar ik gebleven was. Koh Phangan was echt geweldig, alleen was het vooral feesten, feesten en nog eens feesten. Niet dat dat zo erg is hoor ;) Op 18 okt hebben Kristin, Roos en ik de Half Moon Party meegepakt. Dit wordt gehouden in de jungle van het eiland en vooral de aankleding was erg cool! Veel blacklight en neon-paint. Tja ook wij moesten eraan geloven en zaten helemaal onder geschilderd. Onder invloed van enkele buckets de creativiteit rijkelijk laten vloeien.. Dit was een prima feestje en we hebben zelfs de sunrise meegemaakt. Tussen de Half Moon party en de Full Moon party (op 23 okt ) vooral veel gerelaxt aan het strand, aan wat pool-party's bij ons hostel deelgenomen en ook nog ff met de brommert het eiland verkend. Echt een vakantie gevoel.. ach nu mag het nog wel even toch?
Vlak voor de Full Moon party was het helaas tijd om van Roos afscheid te nemen. Die ging naar Bangkok en vanuit daar terug naar Nederland. Erg jammer, want het was echt super met haar erbij! Samen met Kristin en vele anderen de bekende Full Moon party meegepakt. Echt een te gek feest. Het hele strand bomvol met mensen, lekkere muziek bij de strandtentjes en vooral weer veel buckets (ps. mocht ik de definitie van Buckets nog niet hebben toegelicht: een mix van sterke drank, redbull en een frisje in een doodnormaal emmertje. De favoriete van ons is Samson whisky, Redbull enSprite). Na een lekker nachtje springen op de meest variërende elektronische dansbeats, heerlijk de zonsopkomst aanschouwd. Dit was echt super vet (zoals je ook wel op eerder geplaatste foto kan zien). Maandag 25 okt was het dan zover om het party eiland Koh Phangan te verlaten. Op naar duik-eiland Koh Tao, een buur-eiland, waar het de missie voor Kris en mij was om onze PADI te bemachtigen!
Daar aangekomen hebben we voor BEN's Diving gekozen om daar onze duik course te volgen. Dit is van de 40 duikscholen op Koh Tao vrijwel de grootste, dus hier hadden we wel vertrouwen in. Bij de gehele Open Water Diving Licence (PADI) is hier een accomodatie inclusief, lekker voor elkaar dus! Het kostte rond de 9000 Bath, dat is omgerekend EUR 225. Een schijntje dus, voor wat je bijvoorbeeld in Nederland zou betalen. Samen met een Nederlandse duikinstructeur, twee belgen en een Nederlands meisje vormden wij de groep. Dag 1 theorie, dag 2 theorie + duik oefeningen in het zwembad, dag 3 duiken in openwater (tot 16 meter!) + theorie examen en dag 4 duiken in het open water + filmopname. Duiken was echt zooo te gek! Die bewegingsvrijheid onderwater, mooie kleuren en super te gekke vissen en koraal. Trouwens tijdens de laatste duik schoot Kristin in de lag, zat er opeens een vis uit mn oor te eten:s Gelukkig niks van gemerkt.. De film zal ik voor de liefhebbers wel laten zien als ik terug ben in NL! En btw, ik heb mn PADI gehaald!!!! Dit alles werd die avond afgesloten met een feestje uiteraard! Voor dit superfeest dank aan Michiel, Francisco, Jeanette, Rutger en Kristin natuurlijk.
Vanuit Koh Tao hebben Kris en ik de boot gepakt naar Chumphon en vanuit hier een 7uur durige busreis naar Bangkok genomen. Door stormachtig weer was de bootreis echt een hel! De boot danste als een slechte uitvoering van John Travolta op het water van de Golf van Thailand en helaas kon ik vlak voor het einde van de bootreis mij Broodje kip, een zakje Lay's Barbeque en een deel van het flesje Fanta niet meer binnen houden. Groen en geel van de boot afgestapt om eens lekker 4 uur te wachten op onze bus naar Bangkok. Na lang wachten dachten we lekker een tukkie te doen in deze luxe bus, echter bleek er bovenin geen plaats meer en moesten Kristin en ik met wat andere onder in de VIP-ruimte. Nou alles behalve VIP! Mijn stoel kon niet in naar achteren en ik had beenruimte volgens Thaise normen! Afzien dus.. Met wat creatief 'Hans Klok vouwwerk' van het lichaam toch nog een beetje kunnen weg doezelen.
Zaterdag 30 okt aangekomen in het oude vertrouwde Bangkok. Na het op kracht komen van deze helse reis, die avond maar eens een pre-party van Haloween op Khao San road meegepakt. Dik prima, alleen niet te laat gemaakt. De zondag erop was het Haloween, iets wat blijkbaar uitvoerig in Thailand (of danwel Bangkok) gevierd wordt. Afgesproken met ons duik-groepje (want die waren ook in Bangkok) en daar lekker de hele avond verder gefeest. Met mn aangeschoten hoofd een van mn toezeggingen al waargemaakt: want Thomas heeft daar even een sprinkhaan, kikker, made (tenminste dat denk ik..) en schorpioen verorberd. Ik moet zeggen die sprinkhaan en kikker waren nog best goed te nassen ook! Oja, de foto's volgen nog wel!

Zoals gezegd volgt er na al dat feesten nu eindelijk een beetje cultuur. Dik prima natuurlijk! Ben benieuwd naar het noorden van Thailand. Wil daar wat Hiking tochten en The flight of the Gibbon gaan doen. Misschien nog een olifantentocht en wellicht een stukje raften. Dan via Chang Rai de grens naar Laos oversteken. Ben benieuwd hoe Laos zal uitpakken, moet me daar nog een beetje in gaan verdiepen. Maaja, alle tijd...

Nou friends&fam ik mis jullie zeker! Maar daarentegen is het hier goed uit te houden! Hoe is het trouwens in Nederland??

Ik post snel weer een stukje tekst!!

Ik zeg ciao vanuit een zonnig en warm stukje Thailand!