Thomasspekschoor.reismee.nl

Van Bangkok naar Chiang Mai en Pai + Bye bye Thailand!!

Hey everybody!!

Leuk dat jullie me nogsteeds volgen! Ik zit niet bepaald stil en heb weer het een en ander meegemaakt. Na Bangkok ben in naar Kanchanaburi gegaan.

In Kanchanaburi heb ik een tour gemaakt naar de Erawan waterfal, the Dead railway, the Hellfire pass en de Bridge over the river Kwai.
Erawan waterfal was echt te gek, dit gaat tot level 7 en jahoor gewoon lekker de top aangetikt. Ook hadden we een erg leuke en gemixte groep. Spanjaarden, Engelsen, NZ-ers en Fransen. Natuurlijk heb ik Kanchanaburi weer afgesloten met een feestje. Met veel backpackers uit het hostel naar de 10Bath kraam gegaan, waar je Wodka, Rum en andere lekkernijen voor 10Bath kan halen. Als echte Nederlander moet je natuurlijk van dit voordeel gebruik maken, en wie ben ik om dit nationaal principe te doorbreken.. Natuurlijk afgepilsd in een standaard Thaise karaoke bar! En jahoor ik ben het zingen nog steeds niet verleerd :s Helaas heeft mn camera om een of andere reden de foto's van de trip gewist, dus kan ik deze niet uploaden. Wellicht volgen ze later, want zou ze van een meisje uit de groep nog krijgen.
Het hostel waar ik zat, genaamd Jolly Frog, bestaat voornamelijk uit hutjes die drijven op de rivier. Erg vet, als er een bootje langskomt varen begint je hele hut te schudden :s Tijdens mn verblijf hoorde ik al wat rare geluiden. Dit bleek niet het pas getrouwde stel in het hutje naast mij te zijn.. De laatste dag toen ik vertrok stond ik na het douchen (aparte ruimte) oog in oog met een 2,5 meter lange varaan! Die maakte dus dat geluid. Blij dat ik weg was, want hoorde van de hosteleigenaar dat die varaan katten uit de buurt op eet!

Zaterdag 6 nov ben ik terug gegaan naar Bangkok. Een wondje aan mn voet dat ik in Koh Phangan heb opgelopen was weer gaan ontsteken dus moest ik weer terug naar Bangkok Hospital. Zeker omdat ik het ziekenhuis in Kanchanaburi helemaal niet vertrouwde! Daarna nog een nachtje in My House Hostel in Bangkok gebleven en de volgende dag de bus gepakt naar Ayutthaya.
Ayutthaya ligt op 2 uur rijden boven Bangkok. Het was een beetje een risico om hier naar toe te gaan want een paar dagen geleden zeiden een aantal mensen dat Ayutthaya nog helemaal overstroomd was. Later had ik volgens andere bronnen vernomen dat het centrum droog was en alleen in de omgeving nog overstromingen actief waren. Gewoon de gok genomen, ik heb inmiddels mn duikbrevet dus mocht het nodig zijn... In Ayutthaya een boottour gedaan naar enkele Wat's (Tempels) en her en der wat rond geneusd tussen de architecturische opwindende trekjes (zie foto's). Samen met een Engelse Thomas verder de boel verkend en daarna met hem de trein gepakt naar Phitsanulok.

In deze nog al gedateerde en gammele trein (die overigens 1,5 uur vertraging had, ach schijnt normaal te zijn hierzo) een rit van 5 uur naar Phitsanulok gemaakt. Voor 240 Bath kan je natuurlijk ook niet meer verwachten. Aangekomen om 23.00 uur in Phitsanulok hebben Thomas (UK) en ik een super hostel gevonden. Schone kamers, airco en HOT-shower! Dit de laatste dagen namelijk niet meer gehad. De volgende dag een lijnbus gepakt naar Sukhothai. Deze 'enerverende' busreis duurde gelukkig maar 1,5 uur.
Missie in Sukhothai was om de historische stad, ofwel oud Sukhothai, te bezoeken. Dit is inderdaad leuk om even mee te pakken. Anders dan Ayutthaya ligt hier alles centraal en met de fiets die we gehuurd hadden is het goed te doen.

Donderdag 11 nov de bus gepakt naar Chiang Mia. Omdat Kristin in de buurt was, met haar daar afgesproken. Zo gezegd, zo gedaan. Kristin ontmoet in Julie's Guesthouse. Samen met Thomas (UK), Kristin en twee andere deze avond het nachtleven van Chiang Mai ff verkend. Deze avond was super, echter bleek het de volgende dag dat iets minder drinken op een avond veel gevolgen heeft voor de dag erna.. ach het is natuurlijk ook vakantie he.
De eerste dagen in Chiang Mai even rustig aan gedaan en ook nog de stad en Doi Suthep (bekende tempel net buiten Chiang Mai city) gezien. Op zondag wederom afscheid genomen van Kristin, zij is vertrokken naar Laos dus onze wegen splitsen weer. Maandag 15 nov mn eerste echte actieve ding gedaan. Namelijk de Jungle Flight. Dit was echt te gek! Door middel van 44 ziplines de boomtoppen van de jungle van Chiang Mai verkend. De langste zipline hierbij is 300meter! Hier en daar nog naar beneden geabseild, tot een max hoogte van 40 meter!
Dinsdag en woensdag een trekking gemaakt in de Jungle ten noorden van Chiang Mai. Tijdens de trek overnacht op een olifantenfarm. Leuk om te zien en het uitzicht vanuit onze hut was helemaal top! Donderdag de bus genomen naar Pai. Dit ligt noord-west van Chiang Mai. Pai is een erg leuk hippie dorpje en staat ook bekend vanwege de Jungle trekkings die je kan doen. Zo gezegd zo gedaan en zaterdag gestart aan een 2-daagse trekking door de bush-bush van Pai, samen met twee meiden uit Zwitserland. Het bleek een veel zwaardere trekking dan die in Chiang Mai. Eerste dag 6 uur klimmen, die avond sliepen we in een primitief jungle dorpje. Echt super leuk. De gids maakte eten klaar in hun keukentje, echt een prima maaltijd! Na een gezellig kampvuur met de nodige traditionele rijst-whisky, ons bamboe hutje ingerold. De 2e dag was het 4 uur hiken, prima te doen. Onderweg gestopt bij een waterval voor een verfrissende duik en daarna de tocht voortgezet naar een ander dorpje. Gister (zondag) na de jungle trek, nog in Pai het nationaal Festival of Lights bijgewoond. Mooi te zien dat er honderden lampionnen de lucht in worden gelaten en bananenbladeren met kaarsen de rivier afdrijven.

Nu ben ik nog in Pai en vertrek vandaag met de bus richting de grens van Laos. Vanuit daar pak ik morgenvroeg de slow boat voor een 2-daagse trip naar Luang Prabang. Na 6 weken Thailand is het nu tijd om het buurland Laos te verkennen. Het plan voor in Laos is nog wat onbekend. Sowieso wil ik nog even wat tijd spenderen in Luang Prabang. Daarna waarschijnlijk door naar Vang Vieng (bekend om het Tuben. Dat is met een Tube, ofwel opgeblazen band, de Mekong rivier afdrijven waarbij je bij verschillende barretjes aan de oever naar binnen wordt gehaald. Natuurlijk wordt hier dan het een en ander genuttigd!) en wellicht door naar Vientiane, de hoofdstad van Laos.

Ik zal jullie zeker op de hoogte houden van de belevenissen in Laos! Uiteraard ondersteund door divers fotomateriaal!
Hoe is het in Nederland? Moeten de autoruiten 's ochtends al ijsvrij gemaakt worden? Staat de kerstboom al? By the way als jullie er aan denken, kunnen jullie dan ook een schoen voor mij zetten met sinterklaas, heb namelijk het idee dat de sint hier wat onbekend is... Thanks!

Cheers
Thomas!!!

Reacties

Reacties

Eddo

Heee pikkie
als alleen de teen maar ontstokken is, dan maak ik mijn geen zorgen
ga zo door, hou dit vast, niet verslappen

Dick, Hennij, Desiree en Lisette

Hallo Thomas!
Zo te lezen gaat het goed met je, we blijven je volgen en zijn benieuwd naar je volgende verhaal! Het reizen zit wel in onze familie, Tante N en Ome D waren de eerste backpackers. Helaas kwamen zij niet verder dan Bronckhorst, want toen sloeg de heimwee toe;).
Heel veel succes en plezier!
Groetjes Dick, Hennij, Desirée en Lisette!

Jeff

Ha grote neef,
Eigenlijk ben je qua leeftijd nog steeds mijn kleine neefje, maar met zo'n werelds avontuur dwing je natuurlijk wel het nodige respect af. Je reisverslagen lees ik met plezier en zal ze de komende tijd blijven volgen.
Geniet van al het moois dat je tegenkomt en pas goed op jezelf.
Groetjes, Jeff

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!