Thomasspekschoor.reismee.nl

Chillin' on the Islands

Jaja daar zijn we weer. Deze keer wederom live vanuit Capitool Bangkok!!
De laatste keer heb ik jullie wijs gemaakt dat ik nog ff lekker twee weken ging dobberen in de zee rond de eilanden Koh Phi Phi en Koh Lanta. Nou dat is zeker ook waargemaakt!
Woensdag 16 feb heb ik samen met Ellen (NL), die ik al eerder in Cambodja had ontmoet, de nachtbus gepakt naar Krabi. Krabi, dat nog op het vaste land ligt van Thailand, vormt de connectie met de eilanden van Thailand in de Andaman zee. Vanuit Krabi de boot gepakt naar Koh Phi Phi. In Koh Phi Phi aangekomen al kennis gemaakt wat we eigelijk al een beetje verwacht hadden. Veel toeristen, kroegen, restaurantjes en schaars geklede en zongebruinde lichamen. Hmm ja Koh Phi Phi..
Na wat geslenter een meer dan oke kamertje gevonden in Ibiza guesthouse. Omdat het boven de 30gr was en er geen wolkje aan de lucht zat, maar meteen de Speedo aangetrokken en mn schepje en emmertje mee. Op naar het strand en een lekkere duik in het water! Maar nee hoor, vanwege volle maan was aan ons strand laag tij.. Wel reden voor een feestje's avonds op het strand. Nee niet omdat wij gearriveerd waren op dit feesteiland, maar omdat het volle maan was. Full Moon Party op Phi Phi!
Het plan voor de dag erna maar gewijzigd en naar Long Beach gegaan, aan de andere kant van het eiland (klinkt ver, maar is maar 20 min lopen). Hier het strand aangetroffen dat je van Phi Phi verwacht. Parel witte stranden, azuurblauwe zee, longtail bootjes, fruit shakes, pff ik lijk Kris Zegers wel met mn gebrouwel. Maar toch was het zo. Super relaxt!
Phi Phi voornamelijk in de relaxtmodus doorgebracht. Niet dat ik het nodig had, maar gewoon omdat het kon. Om het relaxen te doorbreken en zeker ook nog wat nuttigs te doen, hebben Ellen en ik een eilandentour gedaan. Met de hele groep op de longtail boot langs diverse eilanden/stranden rondom Phi Phi. En ook nog de mogelijkheid voor snorkelen.
Het toppunt van Koh Phi Phi was toch wel de twee duiken die ik heb gemaakt! De eerste duik was naar een scheepswrak. Deze ligt op max 30 mtr en omdat ik (nog) niet mijn Advanced Open Water heb, moest ik dit als een Adventure duik doen. Dit betekent theorie en oefeningen op/rond 30 mtr onder zeeniveau. Een oefening is bijvoorbeel een rekensommetje onderwater maken. De druk op 30 mtr kan namelijk voor stikstofnarcose zorgen en hierdoor kan het zijn dat je wat vreemd reageert. In het ergste geval dingen doen die het duiken gevaarlijk maken. Ik had het rekensommetje goed uitgevoerd, dus bij mij geen geval van stikstofnarcose. Het duiken naar en rondom het wrak was geweldig! Ook het zicht was erg goed, ca 20 mtr. Tenminste in verhouding met de duiken die ik in Koh Tao en Sihanoukville heb gemaakt. De tweede duik werd gemaakt bij Shark Point. Ook geweldig. Nog meer zeeleven en nog beter zicht! In verband met de centjes had ik op de boot besloten niet de derde duik te doen. En ja hoor, je zult net zien dat dan deze duik nog cooler is! De rest die wel gingen duiken hebben oa. schildpadden en haaien gezien! Ach Thomas, er komen nog wel meer duiken aan..
Samen met Ellen besloten de 24e naar Koh Lanta te gaan. Een eiland op een uurtje varen van Koh Phi Phi. Dit zou een echt relaxt eiland zijn. Mooie stranden (nog mooier?), geen feesten en geen dronken Ozzies! Hmm toch maar eens uitvinden dan. Aangekomen ons gesetteld in een bungalowtje in het Lanta Beach Coral Bungalow (of zo iets). Lanta was inderdaad nog meer relaxt. Niet gefeest, wel in totaal vier biertjes gedronken. En nog een eilandtour gedaan. Dit was zeker de moeite waard en stiekem nog wel iets mooier dan op Phi Phi.
Zondag 27 feb was het zover, tijd om weer terug te gaan naar Good Old Bangkok.

En ja, vanuit Good Old Bangkok zit ik dan alweer dit berichtje te schrijven. Een berichtje op alweer bijna 5 maanden van mn reis. Pff de tijd vliegt! En ja nu op naar.... tja naar waar??
Voordat ik vertrok naar Phi Phi heb ik mijn visum voor India aangevraagd bij de Indiaase Ambassade in Bangkok. Dit duurt 5 werkdagen en dit heb ik zo geintegreerd in het reisje naar Phi Phi en Lanta. De rede dat ik nu eerst naar India wil is vanwege het feit dat maart/begin april de beste periode is voor een trekking in Nepal. Dus vlieg ik morgenvroeg met Airasia naar Kolkata (Calcutta)!
Pff India, hoe zal dat zijn?? Curry's, Naan brood, Taj Mahal, cobra's in een mandje. Wel heb ik een Double entry visum voor India. Dus het plan is om met enige vaart van Kolkata naar Nepal te reizen. Dan Nepal te doen en na Nepal weer terug naar India te gaan, om nog meer te zien van dit interessante land.
Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte! Hoewel ik denk dat ik in Nepal tijdens de trekking even uit de ether ben. Maar in India moet het geen probleem zijn een fatsoenlijk internetcafe te vinden.

Greetz Thomas!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!