Thomasspekschoor.reismee.nl

Down Under - And it all begins in Perth!

G'day mates!

Na een dikke twee maand mag het dan wel weer. Even een update waar Spekkie jr. uithangt.

Op het moment ben ik in Corrigin. Een 'redneck' dorp op 3 uur busafstand van Perth. Hier ben ik vorige week aangekomen en ben inmiddels begonnen aan mn nieuwe job. Grain Receival Point Operator bij CBH, om precies te zijn.

Perth was leuk voor bijna twee maand, maar ik was na de eerste maand toch wel opzoek naar iets meer. Mn doel van de start in OZ was om de buidel even aan te vullen na bijna 10 mnd Azie. Het reizen in Australie blijkt (zoals van vele bronnen vooraf ook al vernomen) erg duur te zijn. En helemaal platzak thuis komen (geld-technisch gezien dan he) is ook niet mn bedoeling.

In Perth ben ik na twee weken begonnen bij TNT (jawel de grote oranje courier die ook in NL operationeel is), zoals vele mede backpackers uit mn hostel The Globe Backpackers. Simpel, maar prima betaald werk. De ochtenddienst begon voor mij meestal tussen 4.30 en 6.00 uur. Meestal tot 10.00 of later. Als het mee zat kon ik de middagdienst nog mee pakken. Vrije tijd midweeks werd ingevuld door socializen met mn 'mates' van dorm 33. Jon, Richy (Eng), Laura, Simon (NZ) en Scotty (Sco). Want ondertussen waren wij 6en en nog een enkeling, verhuisd van The Globe Backpackers naar de Swan Barracks. Waar ik in de Globe met 15 anderen op een kamer sliep, sliep ik in de Swan met 5 anderen. Swan Barracks huisvest oa. vier pooltafels, 2 tafeltennistafels, 3 TV-rooms, 2 keukens, 1 bar en ik schat 99 kamers. Genoeg plaats dus voor honderden idioten van diverse nationaliteiten, waarvan een aantal het leuk vinden om oa. op een doordeweekse nacht op de gang gitaar te spelen (vocaal ondersteund), in een aangrenzende kamer ritmische bewegingen met bijpassend geluid te maken of op een andere doordeweekse nacht om 2.00 luidkeels met een irritant plat Engels accent (ik schat Birmingham) typetjes na te doen. Donderdags is het Burger-night @ Swan's, hamburgers + frietjes voor 3 Bucks. Het weekend werd voornamelijk ingevuld met uitgaan in (meestal) Northbridge, het stadsdeel waar ook Swan Barracks leeft. Of huisfeestjes in East Victoria Park bij een aantal van onze 'mates'. Ook regelmatig de trein naar het strand gepakt voor een frisse duik in het water van de westkust, het bouwen van zandkastelen en/of frisbeen. En niet te vergeten de Barbies (BBQ's) in Kings Park! (De beschamelijke nachten op de geheugen-uitwissende/meer-dan-dronken-makende/kater-verzorgende Goon zal ik maar niet vermelden in dit verslag...)

Een prima tijd hier in Perth gehad. Veel leuke mensen ontmoet, veel gelachen, uitgeweest, geleefd, maar ook gemerkt dat het naar meer dan een maand wel voldoende was. Toch maar opzoek naar iets meer Australie. Een countryside baantje dan maar? Iets meer geld sparen, meer zien van OZ en werken voor mn 2e visa (dan heb ik die als optie in de pocket). Het vinden van een dergelijke baan kostte meer tijd dan gedacht. Samen met Tim (NL) plannen gemaakt om anders maar gewoon een auto te kopen en hm te smeren, als we geen baantje zouden vinden. Plots kwam er een beschikbare functie (dmv een job agency) op mn pad. Helaas voor 1 persoon. Sorry Tim, maar zo werkt het travellen.

Die kans gegrepen en hier zit ik dan in het bruisende (ahum) Corrigin. Een stad met iets meer dan 1000 inwoners. Vorige week dinsdag ben ik hier aangekomen. Vorige week woensdag begon de introductie bij CBH. Een bedrijf dat graantransport en -opslag verzorgt van een groot deel in West Australie. Mijn functie is het laden en lossen van vrachtwagens met graan. Evenals diverse hand en span diensten. Op het moment zijn we bezig met het voorbereiden van de CBH sites voor de aankomende oogst en ik werk op het moment op de site in Corrigin. Ze verwachten een grote oogst dit jaar en dat zal na verwachting over een paar weken los barsten. Ik maak nu ca. 8 uur per dag, 5 dagen per week. Tijdens de graanoogst wordt dat al snel 12 uur per dag, 6-7 dagen per week. Dan worden we ook naar andere site's uitgezonden. Nu zit ik in Hotel Corrigin (meer dan prima, dat komt voornamelijk vanwege het gratis ontbijt, prima douches en mn eigen kamertje), maar dan blijven we waarschijnlijk ergens over in de on-site cabins. Scheelt ook weer een aantal Buckeroonies.

Het is zeker een verschil met Perth, maar ik zit hier meer dan prima op mn plek. Weekenden worden hier niet ingevuld door uitgaan in pubs/clubs, maar een biertje doen in de pub van mn hotel. Afgelopen zondag zijn we wezen motorcrossen met wat collegea. Kicke! had nog nooit eerder op een 450cc crossmotor gereden. Heb nog geen sprongen en/of backflips gemaakt, maar oefening baart kunst. Binnekort worden de motoren weer van stal gehaald en gaan we weer. Gister zijn we 'on adventure' gegaan. Hier betekent dat met een aantal geweren in een Ute 's avond door de bush rijden en schieten op alles dat beweegt. Ook staat waterskieen nog op het program. Hillbilly ten top!

Waarschijnlijk raden jullie het al. Voor de kerst naar huis wordt al een beetje haasten. Ik wil zeker hier nog tot eind dit jaar de graanoogst doen. Daarna een proper roadtrip door Australie maken en als klapper op de spreekwoordelijke vuurpijl nog Nieuw Zeeland even meepakken. Terugkeren naar huis wordt begin volgend jaar. Mn 27e verjaardag wil ik sowieso deze keer weer met mn wederhelft en jullie vieren.

Ik hoop dat bij jullie ook alles goed gaat. Aan het genieten van de nazomer en straks de komende winter? Hier is het nog officieel lente, maar zomer klopt al op de deur. Waarbij het kwik zal schommelen tussen de 40 en 50 graden. Tja ook niet altijd een pretje.

Wellicht zal het weer even duren voordat ik wat post op mn site. Internet (skype, facebook, hotmail) is soms ook een beetje lastig ivm de werkuren en het beschikbare internet. Voornamelijk straks als de oogst van start gaat. Anyway, keep in touch and have a good one.

See ya!!

Thomas

Reacties

Reacties

Nanda

Lieve Thomas,

Wat een geweldig stoer verhaal weer!! Dit vond ik de meeste geweldigste zin van het hele verhaal: "Terugkeren naar huis wordt begin volgend jaar. Mn 27e verjaardag wil ik sowieso deze keer weer met mn wederhelft en jullie vieren". ;-)

Liefje, doe rustig aan! Snel Skypen!!

Liefs xx en hou van jou!

thijs tb

Haha, mooi.. s werelds most livable city blijkt niet livable genoeg! Goed werk spek! Ook beter na de winter terugkomen en nog ff die down under zomer meepakken! Sta hier nu aan de voet van patagonie en het weer is heftig.. het waait ziekelijk, ook oktober roert zijn staart apparently! Ook bedacht dat ik Rio niet kan liggen, dus t wordt echt klappen de laatste 5, 6 weken! Dan helaas weer naar huis.. t is dat tickets zo duur zijn anders had ik nog wel ff langs kunnen wippen! Anywayz, geniet ervan en we spreken elkaar binnenkort wel weer n keer! Xxxx

Eddo

Ga zo door, niks mis mee met het boeren werk. Op en overslag van graan, het oude haven werk van Doesburg
(havevolk). en op de brommer gas deur bi-j want vaak bu-i te bang. Blijf lang in aussie land en zeker na NZ gaan
Het mooiste land wat ik ken

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!